TOTES LES MIRADES POSADES EN UNA PLANTA |
LA FLOR
Quan sortíem a recollir informació sobre la flor per fer-ne una representació, no tots els nens i nenes trobaven la mateixa quantitat de pètals. De fet vam aparèixer tres quantitats: 25, 26 i 27 pètals.
Algun/a company/a va comentar que això no és possible, perquè totes les flors d'una mateixa planta han de tenir un nombre de pètals igual. Per exemple totes les flors de la malva en tenen 5 de pètals.
També és cert que la proporció de comptatges de resultat 17 era molt superior als de 15 i 16.
Buscant alguna explicació anàvem aportant opinions:
- Alguns no compten prou bé.
-Jo he comptat dues vegades la mateixa flor i m'ha donat el mateix resultat: 16.
- Jo penso que alguns pètals han caigut al terra.
- Això és veritat jo en vaig veure de pètals al terra.
-Jo penso que és el número més gran, el 17 i que una flor adulta té 17 pètals
Per dibuixar la flor cal marcar un centre i fer 16 girs de 22.5 graus |
De veritat té 16 simetries??? |
Un grup ha fet una flor de fang seguint el dibuix anterior
Cap dels números que podrien representar la quantitat de pètals és un número de la successió |
Hem buscat la forma de representar qualsevol número de la sèrie de Fibonacci Fn = Fn-1 + Fn-2 i funciona així: F10=F9+F8 i mirant la foto superior podem escriure F10=34+21=55 |
La sèrie representada per un diagrama de barres |
També hem fet una representació amb una gràfica en un full quadriculat i els números 15, 16 i 17 estan entre el 13 i el 21 que si són números de Fibonacci. |
El cap només té un pla de simetria |
Flor de l'edelwais 7pètals i 7 simetries |
El grup que intenta explicar les simetries calculant la meitat de les quantitats de pètals 15 / 2 = 7,5 16 / 2 = 8 17 / 2 = 8,5
hauria d'explicar com afecta la divisió (la partició) a la forma de la flor. Depenent de l' eix que utilitzem formem una simetria o una altra. A veure si es pot comprendre amb aquest exemple:
Aquesta flor de 3 pètals està dividida per un eix de simetria (1+0.5) + (1+0,5) = 1+1+0,5+0,5 =3 pètals
| ||
Aquesta flor de 3 pètals presenta 3 simetries i totes són iguals |
( 1 +0,5 + 0,5) + (1 +0,5 + 0,5) = 1 +1+1+1 = 4
Aquesta simetria de la mateixa flor té una forma diferent: 2 + 2 = 4
En aquestes imatges cada grup presenta el seu treball davant de la resta de la classe.
FELICITATS A TOTHOM!!!!
Per acabar i arrodonir hem fet una conversa per poder valorar com ha viscut cadascú l'experiència de fer un treball en equip i així també poder recollir algunes de les actituds i valors que cal posar en joc quan treballem al costat dels altres i que ajuden a fer una bona feina.
Estem d'acord que el treball és el resultat de sumar petites coses i que quant millor ens comuniquem millor serà .
Algun grup ha reconegut que no han fet tot el possible per trobar-se i com va dir l'Ana: -només veure alguns treballs m'he adonat que no ens havíem esforçat prou.
El treball és com una planta, florirà si som capaços d'alimentar-la amb un adob molt especial.
Ens ha agradat molt treballar junts i tothom està d'acord en que cal repetir-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada