dilluns, 29 d’agost del 2011

URDAIBAI


BIZKAIA ESTÀ DIVIDIDA EN 7 COMARQUES
PER SABER ALGUNA COSETA MÉS SOBRE AQUESTA DIVISIÓ PODEU CLICAR AQUÍ

COMARQUES DE BIZKAIA

Sukarrieta en contrast amb Sestao és un poblet situat en una  zona en que, tot i el  procés d'industrialització, el món natural ha mantingut un  grau de conservació acceptable. Com ja vaig esmentar en una publicació anterior està ubicat en el territori d'Urdaibai que està catalogat com "Reserva de la biosfera".
Les seves marismes són un refugi important per a moltes aus migratories.
Si voleu fer un curt recorregut turístic podeu visionar aquest video

Visita a Urdaibai

Per la curiositat que tinc per les aus volia apropar-me a les marismes buscant un  guaita per poder observar-les i fer alguna foto. Vaig cercar informació i vaig seguir algunes indicacions

Observatori d'aus de "San Cristobal"

També vaig seguir un itinerari autoguiat

Itinerari autoguiat per les marismes d'Urdaibai

Caminant per arenals però envoltat d'una  frondosa vegetació vaig  anar a parar a una guaita

Observatori de" San Cristobal"

Sembla mentida però enmig d'aquell entorn natural vaig ser rebut per un petit llangardaix vert que es movia tranquil·lament per les fustes de la guaita, aliè a la presencia humana. Això em va permetre fer unes fotos especials



Aquest exemplar  d'acord amb les seves característiques era una cria.
Si teniu més curiositat...



Si vols veure unes fotos del festeig nupcial d'una parella de llangardaixos clica!!! Saps diferènciar el mascle de la femella

Aparellament del llangardaix vert


 De la guaita estant vaig poder fer alguna foto
Bec-planer menut( Espàtula menor)

Una parella de bec-planers en maniobra d'aterratge en un fangar

Mallarenga Blava(http://ca.wikipedia.org/wiki/Mallerenga_blava)

Possiblement un mosquiter

Bernat pescaire(http://ca.wikipedia.org/wiki/Bernat_pescaire)

Becut(http://ca.wikipedia.org/wiki/Becut)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada